Vikten av varumärke för Lerum fisk.

Lerum Fisk bad oss ​​om en ny hemsida, men vi identifierade snart vikten av att varumärket kunden för att nå sina önskade mål.

Vikten av varumärke för Lerum fisk.

De ville ha en enkel webbplats, så vi rekommenderade en grundlig uppdatering av varumärket innan vi rörde webbplatsen.

Lerum Fisk bad oss ​​om en ny hemsida, men vi identifierade snart vikten av att varumärket kunden för att nå sina önskade mål. När Lerum Fisk kontaktade oss ville de initialt ha en ny webbplats och målet att nå ut till en bredare demografi, inklusive den yngre generationen, ganska snart identifierade vi behovet av att ändra varumärket kunden för att nå dessa mål. När vi undersökte kunden, deras demografi och konkurrenter identifierade vi ett eventuellt behov av att göra några ändringar i deras varumärke för att få kunden att sticka ut av alla de rätta skälen bland andra närliggande fiskhandlare och bli förstahandsvalet för färsk fisk i Lerum. Dessutom skulle vissa saker behöva förändras för att locka den yngre konsumenten.

Lerum Fisk branding

Vem är Lerum Fisk?

Första valet för färsk fisk i Lerum.

Lerum Fisk är den lokala fiskhandlaren i Lerum, en mindre kommun strax utanför Göteborg. De två affärspartnerna har mångårig erfarenhet av såväl fiskbranschen som restaurangbranschen, vilket ger dem ett försprång. Färska råvaror av hög kvalitet och utmärkt kundservice är vad du hittar på Lerum Fisk.



Mer än bara en logga för Lerum Fisk

Förändringar kan vara skrämmande, men det kan vara vad som behövs för att utöka din kundkrets.

Denna del av projektet resulterade i ett helt nytt utseende för kunden. Logotypen omarbetades, färgpaletten ändrades, anpassad grafik designades, unik typografi lades till och strategin optimerades allt baserat på grundlig forskning, trendanalys, primär forskning inklusive intervjuer och undersökningar. En varumärkesbok togs också fram och gavs till kunden så att de kunde behålla den nya strategin och varumärkesidentiteten på sina olika medier. Projektet genomfördes i nära samarbete med kunden vilket gjorde det möjligt för oss att utbilda dem där det behövdes. Detta leverans- och slutmål skulle också behöva vissa förändringar från kundens sida för att få en målmedveten förändring. Deras nya varumärke kan ses på deras nya kläder, skyltfönster, Facebook- och Instagram-sidor och deras helt nya hemsida. Att få kunden att förstå vikten av varumärkesbyggande och hur man arbetar med nya strategier har varit en nyckeldel i detta projekt.

Lerum Fisk branding

Vad hände efter leveransen?

Varumärket är ett levande fenomen, och så är samarbetet med kunden.

Varumärket är ett levande fenomen, och så är samarbetet med kunden. Sedan leveransen av projektet har vi fortsatt ett nära samarbete med Lerum Fisk. Stötta dem i alla frågor de har haft när de implementerade varumärket i sina olika medier. Vi har levererat “hur man”-riktlinjer för sociala medier och webbplatsfunktioner, vi har lagt till en beställningsfunktion på deras webbplats som ett sätt att minimera hur mycket tid som spenderas i telefonen och tar emot beställningar fram till jul och andra stressiga stunder. Klicka här för Lerum Fisk Hemsida
Minnie Barnaby
Minnie Barnaby

Varumärkesutvecklare på Merphi

Share on facebook
Post
Share on linkedin
Share
Share on email
Email

THIS CASE WAS MERPHI COMMUNICATION AND MARKETING SOLUTION.

“>Do you have a similar case?
Lets talk and see how we can solve it. Simply leave your information and we will contact you.

CONTACT US

KONTAKTA