RanLOS; Mer än bara ett webbprojekt

VAD VAR FALLET

RanLOS AB behövde uppdatera sin webbplats och grafiska profil för att spegla dess innovativa kraft och spetskompetens inom karaktärisering av trådlösa enheter. Leveransen återupplivade varumärket och en attraktiv webbplats för företaget att känna sig stolt över!

Ranlos MERPHI

SYFTE OCH FOKUS

Under webbutvecklingen var en väsentlig del att implementera den nyskapade grafiska profilen i alla delar av webbplatsen. Webbplatsen skulle genomsyras av känslan kring ny teknik och innovation.

Fokus var att börja med att göra en marknadsanalys för att se hur liknande varumärken och konkurrenter hade positionerat sig grafiskt. Baserat på den informationen kunde vi utveckla en grafisk profil som skilde sig från andra men behöll branschens igenkänningsfaktor.

Därefter var det viktigt för kunden att vara med i designprocessen och tycka om sitt nya varumärke. Det var viktigt att lyssna på kundernas expertis för att utforma en grafisk profil som passade denna unika bransch.

ETT ANPASSAT RESULTAT!

Webbutvecklingen utfördes med CMS-verktyget WordPress och tillägget Elementor för att skapa en unik webbsida med hög prestanda. Att bibehålla originalitet i webbdesign och design av varumärket hade hög prioritet, vilket ledde till många intressanta implementeringar av till exempel skräddarsydda CAD-renderingar baserade på kundens CAD-ritningar. Vidare utvecklades även visuellt material baserat på skräddarsydda CAD-ritningar, som blev unika renderingar och animationer.

Resultatet blev en hemsida och en grafisk profil som genomsyras av innovativ teknik. Webbplatsen i sig erbjuder besökarna en härlig vistelse och representation av RanLOS utmärkta produkter samtidigt som webbplatsen upprätthåller en respekt för tekniken bakom den.

 

Webbutvecklingen resulterade också i att besökarna fick möjlighet att se hela RanLOS produktkatalog med skräddarsydda renderingar av unika produkter. Dessutom kan besökaren även ladda ner produktblad, men först efter att ha fyllt i ett formulär, vilket skapar en naturlig konverterings förmåga i hemsidan.

Den grafiska profilen som levererades till hemsidan kunde även användas för presentationsmaterial och i marknadsföringssyfte för att skapa enhetlighet i varumärket. Kunden var mycket nöjd med leveransen och projektet kunde genomföras smidigt under två månader.

Vi tackar för ett mycket intressant och lärorikt samarbete med RanLOS AB.

Share on facebook
Post
Share on linkedin
Dela
Share on email
Email

THIS CASE WAS MERPHI COMMERCE SOLUTION.

“>Do you have a similar case?
Lets talk and see how we can solve it. Simply leave your information and we will contact you.

CONTACT US

KONTAKTA