Lures Simmar sig från Amazon till E-Shop

Animated Lure behövde en ny e-handel integrerad med sin Amazon-butik. Det här fallet inkluderar UX, varumärke, rendering mm. MERPHI fungerade som en one-stop-shop för att förse dem med en mängd olika tjänster.

Animated Lure, en unik startup!

Världens första själv-simmande bete

Animated Lure är ett USA-baserad startup. De hade en innovativ idé; Att göra ett själv-simmande fiskedrag. Produkten är ett bete som är elektroniskt programmerat för att efterlikna en riktig fisks simmönster. Betet är både underhållande och effektivt då den lockar till sig fisk genom sina verklighetstrogna simmönster, utseende, ljud och vibrationer.

 

Det började med insamling på Kickstarter och nu har företaget skalat upp såpass mycket att de behöver en ordentlig e-handel och amazon-shop. Det talangfulla teamet bakom Animated Lure dök upp på Shark Tank. ett amerikanskt program där entreprenörer pitchar sina ideer för att få med sig välkända investerare. Dessutom har företaget fått över 30 miljoner visningar på sociala medier.

Det kan kännas som ett enormt arbete att skala upp sin verksamhet.

Efter att ha skalat upp insåg Animated Lure ett behov av att förnya sin befintliga e-handel och se över deras varumärkesidentitet i samma veva. Därför började samarbetet mellan Animated Lure och MERPHI med att utveckla en E-butik som kan integreras med deras Amazon-shop och fullfölja beställningarna automatiskt.

Lures Simning från Amazon till E-butiken

Integration av E-shop och Amazon

Detta projekt hade 3 faser där varje fas var relaterad till ett kompetensområde. Som den första fasen lades 89 artiklar (Olika typer av beten) till E-butiken. Utmaningen med projektet var att skapa ett API för e-butiken för att kommunicera med Amazon-butiken och göra uppfyllelsen automatiskt. Dessutom var komplexiteten att det fanns flera Amazon-butiker för olika länder och även hemsidan krävdes för att sälja produkterna internationellt. MERPHI löste detta fall genom att använda en av Shopifys inbyggda lösningar.

 

Eftersom Animated Lure redan hade en webbplats, ingick även domänöverföringen och back-end-arbetet i denna fas.

Under den andra fasen koncentrerade MERPHIs UX-team på wireframing och på att förbättra användarupplevelsen av webbplatsen. Samtidigt jobbade varumärkesteamet på att uppdatera kundens existerande varumärke och en grafisk identitet. Slutligen skapades hemsidan utefter de nya riktlinjer och grafiska profilen som tagits fram. 

 

Vi utförde flera tester för att säkerställa att anslutningen mellan Amazon och shopify fungerar korrekt. Sammanfattningsvis gick E-butiken och varumärket hand i hand och var förberedda för att publiceras.

När det kommer till varumärke ska det vara sammanhållet!

Den tredje fasen var inriktad på att skapa en sammanhängande grafisk identitet och samtidigt öka varumärkesmedvetenheten på Amazon. Därför skapade vi en uppsättning grafiska mallar, i kombination med en serie renderingar och animationer. Som ett resultat finns det en sammanhängande av varumärke och grafisk identitet bland alla säljplattformar.

Amazon to E-Shop MERPHI

Vi växer tillsammans

En e-butik kräver kontinuerlig support och utveckling

Vårt samarbete med Animated Lure slutade inte här. Vi kommer att fortsätta utveckla E-butiken med de nya produkterna och nyheterna. Dessutom är varumärket ett levande element, så att det krävs ständiga ändringar för att bli relevanta för marknadstrenderna.

Mehrdad Farimani
Mehrdad Farimani

CTO på MERPHI

Share on facebook
Post
Share on linkedin
Share
Share on email
Email

THIS CASE WAS IN COMMERCE AND MARKETING SOLUTION.

“>Do you have a similar case?
Lets talk and see how we can solve it. Simply leave your information and we will contact you.

CONTACT US

KONTAKTA